Ahad, 15 April 2012

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Pakar karate makan mayat

Posted: 14 Apr 2012 08:01 AM PDT

PERNAMBUCO (Brazil): Seorang pakar karate dan dua wanita ditangkap kerana membunuh sekurang-kurangnya dua orang sebelum memakan daging mangsa untuk 'membersihkan jiwa.'

Menurut polis, ketiga-tiga warga Brazil yang ditangkap di Pernambuco, timur laut negara itu, adalah anggota yang mempercayai fahaman 'menyucikan dunia.' Pakar karate, Jorge da Silveira, 51, ditangkap bersama-sama Isabel Pires, 51, dan Bruna da Silva, 25, kerana merancang membunuh tiga wanita setiap tahun.


Seorang jurucakap polis berkata, rancangan mereka terbongkar apabila polis menemui buku 50 muka milik da Silveira yang mengandungi lukisan dan maklumat mengenai memakan daging manusia.

Polis juga menemui dua mayat di laman rumah kumpulan terbabit.


Mereka percaya mayat itu milik Alexandra Falcao, 20, dan Gisele da Silva, 30, yang dilapor hilang di kawasan itu baru-baru ini.


Kedua-dua mangsa dilapor dilihat berhampiran rumah suspek sejurus sebelum hilang.

Jiran membakar rumah terbabit, tempat mayat itu ditemui Khamis lalu, menurut laporan media Brazil.


Pesuruhjaya Polis, Wesley Fernandes berkata, ketiga-tiga suspek merancang membunuh seorang lagi mangsa berhampiran bandar itu.

Dia percaya suspek sudah membunuh lebih ramai mangsa. - Agensi




Angelina, Pitt bertunang

Posted: 14 Apr 2012 07:59 AM PDT

LOS ANGELES: Selepas tujuh tahun bersama dan mempunyai enam anak, pelakon, Brad Pitt dan Angelina Jolie akhirnya bertunang.

Robert Procop, pembuat barang kemas persendirian berkata semalam, dia mereka cincin tunang itu mengikut kehendak Pitt dan mengambil masa setahun untuk menyiapkannya. Jurucakap pelakon itu, Cynthia Pett-Dante kemudian mengesahkan berita itu dengan berkata: "Anak mereka begitu gembira. Bagaimanapun, belum ada tarikh perkahwinan ditetapkan." Aktres berusia 36 tahun itu dilihat memakai cincin berkenaan pada jari manisnya ketika melawat Muzium LA County, Rabu lalu.


Bapa Angelina, Jon Voight adalah antara orang pertama mengucapkan selamat kepada pasangan itu dengan memberitahu majalah Us Weekly: "Saya gembira dengan perkembangan mereka." Berita pertunangan pasangan itu sekali gus mengakhiri spekulasi mengenai pasangan itu dan rancangan mereka untuk berkahwin.

Hubungan Pitt, 48, dan Jolie semakin intim selepas mereka berlakon dalam filem Mr and Mrs Smith pada 2005. Pitt menceraikan isterinya, pelakon, Jennifer Aniston.


Jolie melahirkan tiga anak Pitt dan mereka juga mempunyai tiga anak angkat.


Pitt sebelum ini berkata, dia hanya akan mengahwini Jolie apabila undang-undang membolehkan pasangan gay berkahwin diluluskan. - AP




Tiada ulasan:

Catat Ulasan