Sabtu, 14 April 2012

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Berlusconi akui bayar pelacur

Posted: 13 Apr 2012 09:19 AM PDT

ROME: Bekas Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi membayar lebih 100,000 pound (RM500,000) kepada pelacur yang dijangka memberi keterangan dalam perbicaraan kes pelacuran 'bunga bunga.'

Peguamnya semalam mengesahkan bayaran itu dibuat, tetapi menafikan ia cubaan untuk mempengaruhi keterangan wanita berkenaan.

Rekod bank yang diperoleh pendakwa raya menunjukkan bilionair itu membayar RM525,000 kepada bintang harapan Anglo-Itali yang kemudian menjadi ahli politik, Nicole Minetti dan gadis panggung yang menghadiri partinya iaitu pasangan kembar Imma serta Eleonora De Vivo.

Ketiga-tiganya akan dipanggil sebagai saksi dalam perbicaraan Berlusconi, yang menghadapi tuduhan membayar untuk mendapatkan khidmat seks kepada pelacur bawah umur, penari keturunan Maghribi yang bergelar Ruby atau 'si pencuri hati.'


Berlusconi juga dituduh menyalahgunakan jawatannya apabila cuba membebaskan wanita itu daripada tahanan polis.


Perbicaraan yang bermula setahun lalu itu masih berjalan dan disambung Isnin ini.

Berlusconi dan Ruby atau nama sebenarnya Karima El Mahroug menafikan tuduhan itu.

Menurut pendakwa raya, kembar De Vivo antara lebih 30 wanita yang didakwa dibayar Berlusconi untuk mendapatkan khidmat seks.

Berlusconi sebelum ini pernah berkata, walaupun dia 'nakal,' dia memerlukan stamina lelaki berusia 30 tahun untuk melakukan perbuatan sedemikian.

Nicole yang mempunyai ibu yang bekerja sebagai jurulatih tari dan berasal dari Britain tetapi tinggal di Itali, dituduh dalam perbicaraan berasingan kerana mendapatkan pelacur untuk parti seks 'bunga bunga' Berlusconi di kediamannya di luar Milan.

Berlusconi, 75, menegaskan parti yang diadakan di kediamannya itu hanya parti makan malam untuk rakan dan pembantunya. - Agensi




14 tahun makan gaji buta

Posted: 13 Apr 2012 09:16 AM PDT

MINDEN: Seorang pesara Jerman yang menamatkan perkhidmatannya baru-baru ini menghantar e-mel kepada 500 rakan sekerjanya memberitahu mereka bahawa dia tidak melakukan apa-apa tugas selama 14 tahun.

Ucapan terakhir lelaki berusia 65 tahun itu ialah menghebahkan kepada rakan sekerjanya mengatakan dia meraih lebih 600,000 pound (RM3 juta) tanpa menggerakkan satu jari pun.


"Sejak 1998, saya datang ke tempat kerja tetapi bukan ada di pejabat dalam erti kata sebenar. Jadi, saya memang telah bersedia untuk bersara - Selamat Tinggal," tulisnya.

Namun, dia tidak terfikir e-mel itu bukan hanya berlegar di pejabat di North Rhine-Westphalia saja, tetapi ia turut didedahkan kepada media. "Saya tidak mahu katakan apa-apa lagi," katanya kepada akhbar tempatan ketika petugas media menemuinya di depan pintu rumahnya di Minden.


"E-mel itu bukan untuk tatapan umum," katanya. Lelaki yang tidak didedahkan identitinya dan bekerja sebagai juruukur sejak 1974 itu berkata, situasi terbabit berlaku kerana kesilapan majlis perbandaran yang melantik dua orang untuk satu tugas dan rakannya melakukan semua tugas itu. - Agensi




Tiada ulasan:

Catat Ulasan