Isnin, 17 Januari 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Penari akui terima wang daripada PM Itali

Posted:

Penari akui terima wang daripada PM Itali

Penari akui terima wang daripada PM Itali



ROM - Seorang remaja perempuan yang berusia 18 tahun, Karima El Mahroug mengaku Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi memberinya 7,000 euro (RM28,615) ketika dia menghadiri parti Hari Kekasih pada tahun lalu.

Menurutnya, dia menghadiri parti itu di sebuah vila milik Berlusconi tetapi menjelaskan mereka tidak melakukan hubungan seks.

Bagaimanapun, pendakwa raya di Milan melakukan siasatan berhubung dakwaan bahawa Berlusconi membayar gadis bawah umur itu untuk melakukan seks dan menggunakan kuasa yang ada untuk menutup kesalahan itu.

Remaja itu lebih dikenali sebagai Ruby berbanding nama asalnya merupakan penari di sebuah kelab malam.

Ketika sesi temu bual dengan stesen televisyen Sky TG24 kelmarin, Ruby mengaku bahawa dia menyamar sebagai wanita dewasa yang berumur 24 tahun ketika menghadiri parti itu.

Menjawab soalan kenapa Berlusconi memberinya wang itu, Ruby menjawab: "Saya baru sahaja sampai ke Milan pada ketika itu dan dia tahu kesusahan keluarga saya. Dia ingin membantu."

Menurut Ruby, Berlusconi tidak mengetahui bahawa ketika itu dia merupakan remaja bawah umur.

Pada Jumaat lalu, pendakwa raya menghantar notis saman untuk perdana menteri itu dan peguamnya hadir untuk disoal siasat berhubung isu tersebut. - AP

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Pengasas Facebook pindah rumah

Posted:

Pengasas Facebook pindah rumah

Pengasas Facebook pindah rumah


SEBUAH kereta Honda Acura berwarna merah milik Mark Zuckerberg (kiri) diletakkan di rumah sewanya di Palo Alto, California baru-baru ini.


PALO ALTO, Amerika Syarikat - Pengasas laman sosial popular Facebook, Mark Zuckerberg, 26, memilih untuk mengamalkan gaya hidup sederhana apabila dia berpindah ke rumah baru dua tingkat yang sederhana, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun kekayaan Zuckerberg dianggarkan AS$15.86 bilion (RM48.53 bilion) dia lebih selesa menyewa sebuah rumah bersama teman wanitanya, Priscilla Chan yang terletak di pinggir bandar dengan keadaan sekitar yang biasa sahaja.

Lokasi rumah baru Zuckerberg lebih dekat dengan pejabatnya.

Rumah sewa itu yang tidak mempunyai sistem kawalan kamera tertutup dianggarkan berharga kira-kira AS$2.38 juta (RM7.3 juta) dan mempunyai lima bilik berbanding rumah sewa lamanya sebelum ini yang mempunyai empat bilik.

Selain tinggal di kawasan penempatan biasa, Zuckerberg selesa menggunakan kenderaan lamanya, Honda Acura berwarna hitam yang bernilai kira-kira AS$20,628 (RM63,131).

Dia mengasaskan Facebook lapan tahun lalu.

Zuckerberg menggunakan kereta Honda itu selepas tawarannya untuk membeli sebuah kereta BMW milik jirannya ditolak. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Scanlan jadi ratu cantik termuda AS

Posted:

Scanlan jadi ratu cantik termuda AS

Scanlan jadi ratu cantik termuda AS


TERESA SCANLAN dipakaikan selendang kemenangan oleh pemenang Ratu Cantik Amerika 2010, Caressa Cameron di Planet Hollywood, Las Vegas kelmarin.


LAS VEGAS - Seorang remaja berusia 17 tahun, Teresa Scanlan kelmarin menjadi ratu cantik paling muda memenangi pertandingan Ratu Amerika dalam tempoh 90 tahun.

Peserta dari Nebraska itu menewaskan 53 peserta lain dari seluruh Amerika Syarikat (AS).

Dia mendapat hadiah biasiswa bernilai AS$50,000 (RM153,025) dan menjadi pemilik mahkota ratu cantik selama setahun.

Pertandingan yang memasuki edisi ke-90 itu diadakan di Planet Hollywood, Las Vegas.

Dia memenangi hati juri apabila menyuarakan pendapat dan kritikan mengenai keselamatan maklumat yang didedahkan oleh laman web WikiLeaks.

Dalam sesi menjawab soalan, dia berkata, pertimbangan keselamatan perlu dilakukan sebelum maklumat sulit pemerintah dapat diakses orang ramai.

Dia yang memakai bikini berwarna hitam dan pakaian malam berwarna putih menunjukkan bakatnya dengan bermain piano.

Tempat kedua pertandingan itu dimenangi oleh perserta dari Arkansas, Alyse Eady yang memperoleh wang AS$25,000 (RM76,512) dan tempat ketiga dibolot gadis dari Hawaii, Jalee Fuselier yang membawa pulang AS$20,000 (RM61,210). - AP

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan