Khamis, 5 Mei 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


CIA percaya Muammar Gaddafi masih hidup

Posted:

CIA percaya Muammar Gaddafi masih hidup

CIA percaya Muammar Gaddafi masih hidup


BEBERAPA penduduk melihat sebuah kereta yang musnah akibat letupan bom yang dialihkan dengan menggunakan sebuah jentera di bandar Benghazi, Libya kelmarin.


TRIPOLI - Agensi Perisikan Pusat (CIA) percaya pemimpin Libya, Muammar Gaddafi masih hidup walaupun serangan udara tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) menyebabkan anak lelaki bongsunya bersama tiga cucu terbunuh baru-baru ini.

Ketua CIA, Leon Panetta kelmarin memberitahu, perisikan terbaik CIA memaklumkan bahawa Gaddafi masih hidup walaupun dia tidak kelihatan di khalayak umum sejak serangan udara NATO pada Sabtu lalu.

Gaddafi dilaporkan berada di rumah anak bongsunya di sini bersama isterinya semasa jet-jet pejuang NATO melakukan serangan peluru berpandu.

Sementara itu, Timbalan Menteri Luar Libya, Khaled Kaim berkata, pemimpin veteran tersebut bertemu dengan para pemimpin suku kaum kelmarin.

Dalam perkembangan berkaitan, stesen televisyen Libya semalam menyatakan jet-jet pejuang NATO mengebom kawasan Al-Hayrah, barat Tripoli menyebabkan sejumlah orang mengalami kecederaan.

"Pihak penjajah, perikatan membedil Al-hayrah menyebabkan kecelakaan pada manusia dan merosakkan infrastruktur," kata stesen televisyen berkenaan.

NATO campur tangan di Libya dengan menguatkuasakan zon larangan terbang selepas dipersetujui oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi mengelak Gaddafi menyerang penduduk awam.

Pergolakan di Libya berlaku sejak 15 Februari lalu selepas sebahagian penduduk menentang kepimpinan Gaddafi. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gambar mayat Osama bin Laden mengerikan

Posted:

Gambar mayat Osama bin Laden mengerikan

Gambar mayat Osama bin Laden mengerikan


OSAMA BIN LADEN


WASHINGTON - Kakitangan pentadbiran Amerika Syarikat (AS) bercanggah sama ada mahu mendedahkan gambar mayat Ketua Al-Qaeda, Osama bin Laden selepas penyokong teori konspirasi dan kumpulan Taliban mempersoalkan sama ada dia benar-benar telah mati, lapor sebuah akhbar semalam.

Presiden AS, Barack Obama keberatan menyiarkan imej tersebut kerana keadaan mayat Osama yang berlumuran darah dengan kesan kecederaan yang teruk.

Obama berpendapat pendedahan imej mayat Osama sebagai tidak menghormati orang yang telah mati dan boleh mendatangkan tindak balas negatif.

Pengarah Agensi Perisikan Pusat (CIA), Leon Panetta sebaliknya berkata, foto ketua Al-Qaeda itu hanya menunggu masa untuk didedahkan kepada umum.

Berikutan tiada bukti bergambar bahawa Osama telah mati, terdapat dakwaan bahawa dia sebenarnya tidak dibunuh.

Dalam isyarat bahawa isu pendedahan imej Osama sedang hangat dibincangkan, White House menegaskan keputusan mengenainya masih belum dibuat selain menekankan tentang keadaan mayat Osama yang mengerikan.

"Boleh dikatakan bahawa gambar mayat Osama itu mengerikan," kata jurucakap White House, Jay Carney.

Beberapa pegawai kanan tentera mengesahkan kepada stesen televisyen CNN bahawa terdapat tiga set gambar Osama.

Set pertama dirakam semasa serbuan ke vilanya dan dipercayai menunjukkan mayat dua adik-beradik dan mayat anak lelaki Osama.

Set kedua yang juga set gambar paling jelas menunjukkan gambar mayatnya yang mengerikan di sebuah pangkalan tentera di Afghanistan.

Mayat Osama dilaporkan berlubang di sebelah atas sebelah matanya dengan satu lagi lubang pada bahagian jantung selepas dia mati ditembak komando AS dalam serbuan di lokasi persembunyiannya di bandar Abbottabad, Pakistan pada malam Ahad lalu.

- Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Krisdayanti kesal gosip anak

Posted:

Krisdayanti kesal gosip anak

Krisdayanti kesal gosip anak


KRISDAYANTI dan suaminya.


JAKARTA - Penyanyi terkenal Indonesia, Krisdayanti mengaku sedih dan kesal dengan gosip yang mengatakan dia pernah ke Australia pada penghujung tahun lalu kerana ingin menggugurkan kandungan anak luar nikahnya, lapor laman berita detikhot semalam.

"Pada tahun 2010 saya ke Australia dibilang (dituduh) gugur, kenapa diberi rezeki harus dibuang, kasihan anak saya, sedih aja," jawab penyanyi berusia 36 tahun itu ketika ditemui di Studio Hanggar, Pancoran, Jakarta Selatan kelmarin.

Bekas isteri penyanyi dan komposer popular, Anang Hermansyah, 42, itu menganggap gosip kurang baik sejak kebelakangan ini cukup merisaukan dirinya dan suami, Raul Lemos.

Krisdayanti bagaimanapun menganggap setiap khabar angin itu menjadi lumrah dalam dirinya yang merupakan seorang selebriti.

"Dipuja dan dihina sudah biasa untuk public figure (selebriti) tapi kasihan dengan suami," kata ibu kepada dua cahaya mata itu yang dijangka menimang bayi lelaki selang beberapa bulan lagi.

Dalam berdepan pelbagai dugaan, penyanyi yang dikenali dengan lagu Menghitung Hari itu amat bersyukur kerana dia sentiasa dikelilingi oleh orang-orang yang menyayanginya.

"Tuhan tidak pernah tidur, dan saya yakin dengan apa yang saya lakukan adalah benar," kata Krisdayanti.

Pengakuan Krisdayanti sedang hamil empat bulan biarpun dia baru melangsungkan perkahwinan dengan ahli perniagaan dari Timur Leste itu pada kurang dua bulan cukup mengejutkan umum sehingga pasangan itu menerima pelbagai reaksi negatif. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan