Isnin, 8 Julai 2013

Utusan Online - Luar Negara

Utusan Online - Luar Negara


Pasukan penyelamat mahu tambah masa untuk cari mangsa hilang

Posted: 08 Jul 2013 09:56 AM PDT

LAC MEGANTIC, Kanada 9 Julai - Pasukan penyiasat berharap untuk menambahkan tempoh masa bagi mencari 40 mangsa yang hilang selepas keretapi yang membawa minyak mentah semalam tergelincir dan meletup sehingga menyebabkan lima orang terbunuh.

Polis memberitahu jumlah kematian rasmi sehingga hari ini tidak berubah sejak berlaku kejadian kelmarin, tetapi mereka yakin dapat menemui lagi mangsa-mangsa di bahagian yang teruk musnah.

"Kita tidak boleh mencari mangsa dalam sekelip mata," kata jurucakap polis wilayah Quebec, Benoit Richard sewaktu sidang akhbar sambil menjelaskan bahawa kawasan bencana seluas dua kilometer persegi kekal dalam keadaan "amat berbahaya." - AFP

19 terkorban dalam keganasan di Baghdad

Posted: 08 Jul 2013 09:54 AM PDT

BAGHDAD 9 Julai - Seramai 19 orang terkorban dalam kejadian keganasan yang berterusan selama dua hari termasuk enam ahli keluarga ketika pulang dari menghadiri majlis perkahwinan.

Di wilayah Madain, selatan Baghdad sebutir bom meletup berhampiran padang bola di dalam kelab sukan awal pagi semalam.

Sementara itu, seorang lelaki bersenjatakan menyerang pusat pemeriksaan di lebuh raya di utara Baghdad menyebabkan pertempuran dan mengorbankan tiga pejuang anti al- Qaeda dan dua ahli kumpulan militan. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan