Rabu, 5 Jun 2013

Utusan Online - Luar Negara

Utusan Online - Luar Negara


Bangunan runtuh di Philadelphia, 10 tertimbus hidup-hidup

Posted: 05 Jun 2013 10:17 AM PDT

WASHINGTON 6 Jun - Sekurang-kurangnya 10 orang dikhuatiri maut selepas sebuah bangunan setinggi empat tingkat runtuh di Philadelphia, Amerika Syarikat (AS) semalam.

Kejadian tersebut berlaku di tengah Philadelphia, berdekatan stesen utama kereta api di bandar berkenaan kira-kira pukul 10.45 pagi waktu tempatan (10.45 waktu Malaysia semalam).

Punca kejadian masih belum diketahui dan pasukan bomba bertungkus-lumus mencari mangsa yang terselamat di bawah runtuhan bangunan itu. - DPA

Kes kebakaran masjid di London disiasat

Posted: 05 Jun 2013 10:16 AM PDT

LONDON 6 Jun - Polis anti-pengganas Britain semalam melancarkan siasatan berhubung kes kebakaran yang memusnahkan sebuah masjid di sini.

Kumpulan komuniti sebelum ini melaporkan peningkatan serangan terhadap masjid dan ucapan anti-Islam sejak kes pembunuhan seorang anggota tentera, Lee Rigby oleh ekstremis Islam pada bulan lalu.

Siasatan pihak berkuasa setakat ini belum dapat mengesahkan punca sebenar kebakaran di Pusat Islam Al-Rahma, namun dipercayai merupakan perbuatan khianat.

Perkataan EDL yang merujuk kepada kumpulan berhaluan kanan, Liga Pertahanan Inggeris turut ditemui pada dinding bangunan tersebut. - DPA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan