Sabtu, 18 Disember 2010

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Tipu kelayakan untuk masuk Universiti Harvard

Posted:

Tipu kelayakan untuk masuk Universiti Harvard

Tipu kelayakan untuk masuk Universiti Harvard


GAMBAR yang disiarkan akhbar Boston Globe kelmarin menunjukkan Adam Wheeler bersama ibu bapanya sebelum perbicaraannya diadakan di sebuah mahkamah di Boston.


BOSTON - Seorang pemuda berusia 24 tahun, Adam Wheeler mengaku bersalah berhubung 20 dakwaan terhadapnya termasuk penipuan identiti sebagai usahanya untuk memasuki Universiti Harvard di Amerika Syarikat (AS), lapor akhbar Boston Globe kelmarin.

Wheeler memberitahu hakim sebuah mahkamah di sini bahawa dia berasa malu dengan perbuatannya.

Dia diarahkan diletakkan dalam pemerhatian pihak berkuasa selama 10 tahun dan membayar AS$45,800 (RM143,651) sebagai ganti rugi selain menjalani sesi kaunseling.

Pemuda itu juga dilarang untuk cuba mendapatkan sebarang keuntungan dengan menjual kisahnya.

Pihak pengurusan Universiti Harvard mula menyiasat Wheeler pada September lalu selepas seorang profesor yang meneliti semula permohonannya untuk biasiswa Rhodes dan Fulbright.

Profesor itu mendapati bahawa pemuda tersebut telah memplagiat hasil kerja akademik yang dilakukan oleh pelajar lain.

Pihak pengurusan universiti itu mendapati Wheeler memalsukan transkrip Universiti Harvard supaya ia menunjukkan dia mendapat banyak A bagi membolehkannya layak mendapat biasiswa.

Pemuda itu kemudiannya diberikan geran penyelidikan lebih AS$45,000 (RM141,142), biasiswa dan bantuan kewangan dengan menggunakan hasil kerja akademik yang diplagiat.

Dia yang memasuki kursus utama bahasa Inggeris itu dibuang dari universiti tersebut pada tahun lalu selepas profesor tersebut membongkar penipuannya.

Semasa perbicaraan, dia mengaku menggunakan surat perakuan palsu dan memalsukan transkrip peperiksaan sekolah tinggi dan kolej.

Universiti Harvard merupakan universiti berprestij di AS dan salah seorang bekas pelajarnya ialah pengasas laman web Facebook, Mark Zuckerberg. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Aguilera baling jaket di depan paparazi

Posted:

Aguilera baling jaket di depan paparazi

Aguilera baling jaket di depan paparazi


AGUILERA membaling jaket yang dipakainya di Pawagam Cinestar di Berlin kelmarin.


BERLIN - Penyanyi terkenal, Christina Aguilera memakai baju labuh berwarna merah jambu semasa mempromosikan filem lakonan terbarunya, Burlesque, lapor sebuah akhbar semalam.

Penampilannya itu berbeza dengan rakannya, Cher berusia 64 tahun yang memakai jaket dan seluar panjang berwarna hitam.

Aguilera kelihatan tidak kesejukan berbanding dengan Cher walaupun suhu berada 3 darjah Celsius.

Semasa salji turun di Pawagam Cinestar di sini, Aguilera yang berumur 29 tahun membaling jaketnya bagi menunjukkan baju labuhnya yang berwarna merah jambu kepada paparazi.

Filem Burlesque lakonan kedua-dua dua penyanyi itu mengisahkan mengenai Aguilera yang bercita-cita besar dalam dunia hiburan. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan