Isnin, 19 November 2012

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Sumbat mayat dalam tong drum

Posted: 18 Nov 2012 07:49 AM PST

ANDERSON (Carolina Selatan): Polis menahan seorang lelaki yang didakwa membunuh dua orang lebih sebulan lalu dan menyumbatkan mayat mereka dalam tong drum sebelum membuangnya ke dalam tasik di sini.

Pihak berkuasa semalam menahan John Michael Young di bandar Anderson, tempat di mana mayat berkenaan ditemui.


Polis berkata, Young ditahan kira-kira jam 1 pagi di kediamannya di West Lake Street di sini. Dia didakwa dengan dua pertuduhan bunuh dan memindahkan mayat secara tidak sah. Polis mendakwa dua pertuduhan terhadapnya selepas menggeledah kediamannya tidak jauh dari Tasik Hartwell, merampas mesin gergaji dan beberapa bilah parang, kata jurucakap Sherif daerah Anderson, Chad McBride. Polis berkata dalam waran tangkap bahawa Young disyaki membunuh Tony McGinnis, 52, September lalu dan Andrea Mitchell, 37, Oktober lalu dengan membelasah mereka di kepala dalam hutan dekat kediamannya. Polis tidak menyatakan motif pembunuhan itu tetapi berkata, mangsa bukan dibunuh secara rawak.

"Kami percaya suspek mensasarkan mangsa atas alasan tertentu.


"Saya tidak percaya suspek berada di sana mensasarkan mangsa secara rawak tanpa sebarang alasan," kata McBride. Mayat Andrea ditemui Rabu lalu dalam tong plastik yang separuh tenggelam di dalam tasik berkenaan selepas seorang pegawai polis melihat tong itu dan memeriksanya.


Polis kembali ke tasik itu keesokan harinya dan menemui mayat McGinnis yang dikerat dalam tong drum kira-kira 10 kaki dalam air.

Dua mangsa itu saling mengenali dan turut mempunyai beberapa teman lain yang sama.


Suspek kedua, Shaine David Fischer ditahan dan didakwa dengan dua pertuduhan subahat dalam pembunuhan itu. Polis berkata, dia membantu Young membuang mayat mangsa dalam tasik. Waran tangkap menyatakan Fischer mengakui peranannya dalam pembunuhan itu dan membawa polis kepada penangkapan Young. - DM

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/18


‘Barbie Manusia’ nafi guna teknik pertindihan imej

Posted: 18 Nov 2012 07:45 AM PST

LONDON: Dengan pinggangnya yang ramping, penampilan yang menawan dan payudara yang tersembul "Barbie Manusia" telah menjadi fenomena yang menggemparkan.

Namun, penampilannya yang kelihatan lebih daripada manusia biasa dalam satu video terbaru menimbulkan keraguan atas dakwaannya dia tidak menggunakan teknik pertindihan imej Photoshop dalam sesi fotografinya. Laman web TheDirty.com telah memuat naik beberapa video terbaru menunjukkan Valeria Lukyanova atau nama sebenar "Barbie Manusia" kelihatan nyata berbeza berbanding dengan penampilannya dalam foto biasa.


Pengasas laman web itu, Nik Richie menggelarnya 'Michael Jackson Ukraine'.

"Gadis itu adalah palsu. Dia menggunakan teknik tindihan imej terhadap fotonya sejak dia mula dikenali di Internet," tulis seseorang tanpa nama dalam komen TheDirty.com.


"Videonya tidak menggunakan teknik pertindihan imej. Adakah dia masih kelihatan sama? Ada bertan lagi video di luar sana dan seperti yang anda lihat, dia kelihatan tidak sama seperti fotonya yang menggunakan teknik pertindihan imej." Laman itu turut menuduh Valeria sebagai bekas pengantin tempahan.


Valeria menafikan dia menjalani pembedahan plastik atau menggunakan teknik pertindihan imej dalam fotonya.

Dalam satu daripada video terbarunya, Valeria memerengkan kepalanya di sudut yang tidak selesa dan membuka peluang untuk pelbagau kritikan dilemparkan, tetapi kelihatan seperti perempuan biasa berbanding imej Barbie yang diketengahkan hingga namanya melonjak.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/18


Tiada ulasan:

Catat Ulasan