Sabtu, 8 Jun 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


'Wanita' burqa rompak kedai

Posted: 07 Jun 2013 09:43 AM PDT

London: Perompak berpakaian burqa menyerbu sebuah pusat beli-belah terkenal, Selfridge malam tadi dan merompak jam tangan berjenama dan barang kemas.

Kumpulan enam orang itu yang bersenjatakan kapak dan tukul besi memecahkan kabinet pameran di bahagian barang kemas pusat beli-belah itu yang terletak di Oxford Street.


Mereka melarikan jam tangan bernilai £10,000 (RM50,000) dan barang kemas bernilai ratusan ribu paun ketika kakitangan dan pelanggan bertempiaran lari kerana ketakutan.

Perompak itu kemudian melarikan diri dengan menaiki skuter. Bagaimanapun, satu daripadanya tergelincir menyebabkan dua perompak itu jatuh.


Seorang daripadanya berpura-pura mendakwa rakannya yang cedera adalah isterinya. Kedua-dua mereka ditangkap orang ramai. Pelayan piza, Mohamed Hussein, 29, dan seorang penjaga pub duduk di atas mereka sehingga polis tiba.


"Saya di luar restoran piza tempat saya bekerja dan melihat sebuah basikal berenjin dengan dua orang terjatuh. Pembonceng di belakang memakai burqa dan tidak memakai topi keledar. "Saya tahu mereka penjenayah kerana mengecam skuter mereka ketika telefon bimbit kawan saya dicuri beberapa hari lalu. Lelaki di belakang memekik 'Tolong bantu isteri saya.' Tetapi saya pasti dia bukan wanita. " Saya menjerit meminta seseorang memanggil polis, menyebabkan seorang perompak itu mula melarikan diri," kata Mohamed. - Daily Mail

Foto

KAPAK yang ditinggalkan perompak.

Foto

RUANG pameran barang kemas yang dipecahkan perompak.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Paris bergaduh sebelum cuba bunuh diri

Posted: 07 Jun 2013 09:32 AM PDT

Los Angeles: Anak Michael Jackson cuba membunuh diri selepas bertengkar dengan anggota keluarga.

Paris, 15, dilapor menjerit: "Saya harap bapa saya ada di sini. Dia memahami saya," dalam pertengkaran itu.

Remaja berkenaan mengelar pergelangan tangannya dan makan pil secara berlebihan selepas menuduh penjaganya tidak membenarkan dia menjalani kehidupannya sendiri.

Mereka melarang dia menonton konsert rock Marilyn Manson dan kemudian menyekatnya daripada menggunakan Internet sebelum menyuruhnya memasuki bilik selepas dia 'mengamuk.'


Keluarga itu, sebelum ini semakin bimbang mengenai perubahan sikap Paris dan tindakan yang membahayakan dirinya.


Paris semakin taksub dengan penyanyi rock Kurt Cobain dan Marilyn Manson hingga mendorong dia mengubah gaya rambut dan berpakaian terdedah.

Satu sumber berkata: "Paris merasakan tidak seorang pun dalam keluarga itu memahaminya dan dia rasa terpinggir dan kesunyian.

"Ketika pertengkaran Selasa lalu, dia mengatakan bapanya lebih memahaminya dan tahu bagaimana perasaan menjadi dewasa."

Paris menjadi sasaran pembuli di sekolah dan individu mengejinya di Internet.

Dia juga dijadual memberi keterangan dalam kes saman keluarga Jackson berjumlah AS$40 juta (RM120 juta) terhadap AEG, promoter konsert terakhir bapanya yang didakwa menjadi punca kematian Michael pada 2009.

Paris memberikan kenyataan kepada peguam keluarga itu bulan lalu: "Setiap hari saya teringatkannya dan menangis."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Tiada ulasan:

Catat Ulasan