Rabu, 27 Mac 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Kokain dalam jet

Posted:

London: Kokain bernilai lebih £40 juta (RM187.5 juta) ditemui dalam sebuah jet peribadi milik seorang hartawan Perancis yang berpangkalan di London.

Media melaporkan, penemuan dadah dalam pesawat Alain Afflelou itu dibuat pegawai kastam di Republik Dominica tetapi jutawan terbabit tiada ketika itu.


Sumber keselamatan berkata, pegawai kastam menaiki jet Falcon milik Afflelou itu beberapa minit sebelum ia dijadual berlepas dari Pulau Caribbean itu ke Paris.

"Di dalam pesawat itu kastam merampas 26 beg pakaian berisi 680 kilogram dadah kelas A," katanya. Sumber itu berkata, empat individu warga Perancis serta beberapa anggota polis tempatan turut ditahan selepas rampasan dibuat.


Katanya, mereka dipercayai sebahagian daripada rangkaian sindiket penyeludupan dadah antarabangsa. Sementara itu, Afflelou menafikan dia tahu mengenai dadah berkenaan.


Kata jurucakap ahli perniagaan yang memiliki rangkaian perkhidmatan optikal itu, jet terbabit dipinjamkan kepada syarikat Transhelicopter Services yang berpangkalan di Lyon. Katanya, Afflelou mendengar berita mengenai penemuan dadah itu melalui berita malam kelmarin. "Afflelou akan mengambil langkah perlu untuk mengetahui apa yang berlaku.

Foto

JET milik Afflelou.

"Sepucuk surat menuntut penjelasan juga dihantar kepada syarikat yang menyewa jet berkenaan," katanya. - Daily Mail

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/27

Pelacur mati hidup semula

Posted:

Bulawayo (Zimbabwe): Seorang pelacur yang mati ketika mengadakan seks bangkit dan menjerit ketika dia hendak dibawa keluar dalam keranda dari sebuah hotel.

Kejadian berlaku di Hotel Manor di Bulawayo apabila wanita berkenaan, MaNadlo yang melacur di hotel itu pengsan dan dikatakan mati ketika mengadakan seks dengan seorang pelanggan.


Bagaimanapun, ketika mayatnya diletakkan di dalam keranda, dia tiba-tiba terjaga dan menjerit: "Kamu hendak membunuh saya?" Orang ramai yang berkerumun untuk melihat mayat wanita itu diusung keluar bertempiaran lari apabila dia bangkit.

"Ia seperti dalam filem. Orang ramai berlari kerana ketakutan. Ia kejadian yang menakutkan kerana kami yakin dia mati memandangkan tubuhnya kaku macam mayat. Sungguh ajaib," kata seorang saksi.


Menurutnya polis berjaya mententeramkan wanita berkenaan. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/27

Tiada ulasan:

Catat Ulasan