Sabtu, 15 Januari 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Teater Spider-Man RM198.6j ditangguh lagi

Posted:

Teater Spider-Man RM198.6j ditangguh lagi

Teater Spider-Man RM198.6j ditangguh lagi


SATU imej publisiti yang dikeluarkan pihak The O and M Come menunjukkan lagak Spider-Man lakonan Christopher Tierney dalam teater muzikal Spider-Man: Turn Off the Dark di New York.


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Pementasan teater muzikal Spider-Man: Turn Off the Dark dihantui penangguhan yang meningkatkan kos selain kemalangan menjelang persembahan teater itu di Broadway di sini.

Pada Khamis lalu, para penerbit teater Spider-Man di Broadway itu yang menelan kos AS$65 (RM198.6 juta) mengumumkan penangguhan buat kali kelima dengan alasan untuk melancarkan beberapa aspek persembahan tersebut.

Menurut mereka, persembahan teater itu dijadual bermula pada 15 Mac depan, lebih sebulan lewat daripada jadual asal pembukaannya iaitu pada 7 Februari depan.

"Kami memerlukan lebih banyak masa untuk melaksanakan sepenuhnya aspek kreatif persembahan ini," kata penerbit bersama teater Spider-Man, Michael Cohl.

Pementasan yang paling mahal dalam sejarah Broadway itu ditimpa pelbagai masalah sejak dari mula lagi. Setakat ini, empat pelakon cedera semasa sesi latihan.

Seorang pelakon teater itu, Natalie Mendoza menarik diri selepas dia cedera semasa melakukan latihan.

Teater itu yang diwarnai aksi lagak ngeri menyebabkan pegawai-pegawai penyiasat keselamatan dipanggil bagi menyiasat aspek keselamatan dalam adegan lagak ngerinya.

Ia diarahkan oleh Julie Taymor manakala pelakon utamanya, Christopher Tierney cedera selepas melakukan aksi lagak negeri pada 20 Disember lalu.

Dia mengalami keretakan tengkorak, retak tulang selangka, empat tulang rusuk dan tiga tulang belakangnya turut retak.

Dalam teater itu, penyanyi terkenal, Bono turut menyumbangkan kepakarannya menerusi muzik bersama The Edge. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

PM Itali disiasat kes pelacuran

Posted:

PM Itali disiasat kes pelacuran

PM Itali disiasat kes pelacuran


GAMBAR bertarikh 11 November lalu menunjukkan Ruby menghadiri parti di sebuah disko di Genoa, Itali.


ROM - Sebuah akhbar Itali, Corriere della Sera melaporkan semalam bahawa Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi (gambar) kini disiasat berkaitan kes pelacuran melibatkan gadis berusia 17 tahun dari Maghribi.

Menurut laporan akhbar itu, perdana menteri berusia 74 tahun itu disyaki menyalahgunakan kuasanya untuk menyembunyikan pertemuannya dengan gadis tersebut yang mempunyai nama jolokan Ruby.

Namun pejabat Berlusconi enggan memberikan sebarang komen.

Kes itu diketahui umum beberapa bulan lalu selepas tersebarnya berita bahawa Berlusconi campur tangan untuk membebaskan Ruby yang ditahan atas dakwaan mencuri.

Bagaimanapun, gadis itu kemudian dibebaskan polis.

Ruby sebelum ini pernah berada di vila milik perdana menteri itu.

Berlusconi sebelum ini menyatakan beliau tidak pernah melakukan kesalahan.

Beliau menegaskan hanya campur tangan untuk membantu seseorang yang memerlukan bantuan pada Mei lalu.

Gadis itu juga menafikan beliau telah melakukan hubungan seks dengan Berlusconi. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Ribuan tuntut Presiden Tunisia letak jawatan

Posted:

Ribuan tuntut Presiden Tunisia letak jawatan

Ribuan tuntut Presiden Tunisia letak jawatan


RIBUAN penunjuk perasaan berarak di sebatang jalan raya menuntut Presiden Tunisia, Zine El Abidine Ben Ali (gambar kecil) meletakkan jawatan di Tunis semalam.


TUNIS – Beribu-ribu penunjuk perasaan berhimpun di jalan-jalan raya semalam selepas Presiden Tunisia, Zine El Abidine Ben Ali berikrar akan meletak jawatan pada 2014 dan mengarahkan supaya penggunaan kekerasan terhadap para penunjuk perasaan dihentikan.

Mereka menuntut supaya presiden itu meletak jawatan dengan segera.

Perhimpunan itu dibuat walaupun presiden berusia 74 tahun itu kelmarin berjanji bahawa beliau tidak akan bertanding semula pada pilihan raya akan datang dan menyatakan, pentadbirannya telah tersilap membaca ketidakpuasan yang sekian lama terbuku di hati rakyat.

Beliau juga berjanji akan menurunkan harga barangan keperluan asas seperti susu, roti dan gula di samping berikrar untuk membatalkan sekatan Internet.

Rakyat sebelum ini berang dengan kenaikan harga barang keperluan asas yang tidak terkawal manakala laman web seperti YouTube dan Dailymotion turut disekat.

Namun, akses kepada laman-laman web itu dibuka semula kelmarin.

Selepas 23 tahun melaksanakan pemerintahan kuku besi, pengakuan Zine El Abidine mengenai kelemahan pentadbirannya telah menyebabkan musuh-musuhnya semakin berani selain tajuk-tajuk utama akhbar menyokong peletakan jawatannya.

"Saya faham akan anda (rakyat)," kata muka hadapan akhbar Alchourouk, yang memetik kata-kata presiden berkenaan manakala pesaingnya, akhbar Le Temps melaporkan: "Selepas darah dan kebinasaan kini muncul harapan."

Menurut sebuah kumpulan hak asasi manusia, sekurang-kurangnya 66 orang terbunuh sejak protes rakyat bermula selepas seorang graduan sebuah universiti di bandar Sidi Bouzid, tengah Tunisia membunuh diri dengan membakar dirinya. – Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan