Khamis, 6 Jun 2013

Utusan Online - Luar Negara

Utusan Online - Luar Negara


Polis Ghana tahan 166 warga China disyaki pelombong haram

Posted: 06 Jun 2013 11:08 AM PDT

CAPE TOWN 7 Jun - Polis Ghana menahan 166 orang pekerja dari China yang disyaki pekerja haram di lombong, menurut laporan Kedutaan China di Accra semalam.

Dalam serbuan di wilayah Ashanti di tengah negara itu, polis menahan 124 orang pelombong haram manakala 42 orang lagi ditahan di barat, timur dan tengah Ghana, kesemua mereka kini di hantar ke pusat tahanan di ibu negara berkenaan.

"Ini adalah sebahagian daripada usaha yang sedang dijalankan oleh pasukan petugas yang ditubuhkan oleh presiden untuk menangani perlombongan haram," kata Pengarah Imigresen Ghana, Francis Palmdetti. - dpa

Dua terbunuh dalam insiden keganasan di sempadan Syria-Lubnan

Posted: 06 Jun 2013 11:05 AM PDT

BEIRUT 6 Jun - Dua lelaki bersenjata termasuk rakyat Syria terbunuh dalam pertempuran dengan tentera Lubnan berhampiran bandar yang didiami kumpulan puak syiah di yang bersempadan kawasan bergolak di Syria, semalam.

Ia adalah keganasan yang terbaru dalam rentetan insiden berhampiran sempadan Syria-Lubnan.

Pada malam Rabu, sekumpulan lelaki bersenjata memandu sebuah lori dan menyerang serta dan melepaskan tembakan ke atas sebuah pusat pemeriksaan tentera Lebanan di kawasan Wadi Hmeid berhampiran Arsal," kata jurucakap tentera. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan