Khamis, 28 Februari 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Bahana minta kasut

Posted:

London: Sebagai seorang daripada lima kumpulan muzik paling terkenal di dunia, Harry Styles sudah biasa dihujani limpahan hadiah.

Tetapi remaja itu mengalami kesakitan kelmarin apabila hasrat peminat untuk memberinya hadiah bertukar menjadi insiden buruk.


Selepas seorang peminat membaling kasut ke atas pentas ketika konsert di Glasgow, Scotland, Styles bertanya kepada penonton mengapa dia hanya mendapat sebelah kasut.

Pada waktu itu, peminat membaling sebelah lagi kasut ke pentas dan mengenai kelangkangnya. Penyanyi berusia 19 tahun itu dilihat memegang bahagian kemaluannya sebelum rebah di pentas dengan anggota One Direction (1D) yang lain iaitu Liam Payne dan Zayn Malik bergegas ke arahnya.


Namun, selepas melaungkan 'Man down!' setelah menyaksikan insiden itu, anggota kumpulan itu segera memastikan kepada penonton bahawa Styles dalam keadaan baik. Dan Styles berupaya bangun dan meneruskan persembahan. Penyanyi itu dilihat meluru dan menggeliat bagi memastikan semuanya baik sebelum dia meneruskan persembahan dengan anggota kumpulan yang lain ketika konsert jelajah Take Me Home mereka. Sementara kasut menjadi hadiah paling luar biasa dibaling ke pentas, ia adalah hadiah paling pelik yang diterima kumpulan itu setakat ini - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/28

Perenang maut dibaham jerung

Posted:

Auckland: Perenang Auckland dibaham hingga mati oleh seekor jerung berukuran 4.3 meter, dipercayai jenis Great White, semalam.

Adam Strange, 46, diserang dan ditarik ke dalam air 200 meter dari pantai Muriwai di Auckland pada jam 1.30 petang di depan beratus-ratus pengunjung pantai.

Lebih tiga lagi jerung dikatakan terbabit dalam serangan itu ketika anggota polis melepaskan 20 tembakan dari bot keselamatan dan helikopter dalam usaha menyelamatkan Strange.

Polis berkata, mereka tidak tahu sama ada tembakan mereka mengenai jerung itu, tetapi haiwan itu berundur dan menghilangkan diri.


Tubuh mangsa kemudian ditemui di laut. Polis berkata, keluarganya sangat kecewa. Mereka menyifatkan mangsa, penerbitan filem sebagai bapa, suami dan kawan yang hebat serta baik.


Pengawal pantai yang mengenali Strange mengambil masa setengah jam untuk menemui mayatnya yang di kelilingi dua jerung.

Menurut laman web stuff.co.nz, seorang nelayan, Pio Mosie yang menyaksikan serangan itu menyifatkan kejadian itu mimpi ngeri.

"Kami melihat jerung muncul dan seminit kemudian ia menyerang mangsa dan kelihatan darah dekat permukaan air.

"Mangsa bergelut dengan jerung itu sebelum ikan itu meninggalkan kawasan. Kemudian, beberapa lagi jerung datang menyerang mangsa.

"Kami hanya dapat melihat ikan itu menarik mayat mangsa ke kawasan lebih jauh," katanya. - DM

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/28

Tiada ulasan:

Catat Ulasan