Sabtu, 8 Januari 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Agensi perisikan siasat Renault

Posted:

Agensi perisikan siasat Renault

Agensi perisikan siasat Renault


GAMBAR fail menunjukkan bentuk kereta elektrik model Fluence ZE buatan Renault yang dipamerkan pada Pertunjukan Kereta Paris, Perancis pada 1 Oktober lalu.


PARIS - Pejabat Presiden Perancis, Nicolas Sarkozy mengarahkan Perkhidmatan Perisikan Perancis (DCRI) untuk menyiasat isu pengintipan industri yang berlaku dalam industri pembuat kereta Renault.

Perkhidmatan perisikan itu akan menyiasat kemungkinan wujud hubungan dengan China dalam skandal tersebut. Pada Rabu lalu, syarikat pembuat kereta Renault itu menggantung tiga pegawai pengurusan tertingginya ekoran isu skandal kebocoran maklumat pembuatan kereta elektrik yang diketahui China.

Menurut akhbar Le Figaro, sumber syarikat tersebut menyatakan ketiga-tiga pegawai tersebut disyaki membocorkan maklumat rahsia mengenai kereta elektrik yang menjadi hala tuju masa depan Renault kepada pihak China.

Syarikat Renault kelmarin menyatakan bahawa aset-aset strategik, intelektual dan teknologi telah menjadi sasaran. Namun, ia tidak menjelaskan pihak mana yang akan memperoleh manfaat daripada kebocoran rahsia itu.

Syarikat Renault dan rakan kerjasamanya dari Jepun, Nissan merancang untuk melancarkan beberapa model kenderaan elektrik menjelang 2014.

Ia bagi memenuhi permintaan terhadap kenderaan lebih mesra alam yang penjualannya semakin meningkat.

Syarikat Renault membuat banyak pelaburan dalam bidang teknologi kenderaan elektrik. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Lady Gaga promosi gajet

Posted:

Lady Gaga promosi gajet

Lady Gaga promosi gajet


LADY GAGA (kiri) memegang kamera Polaroid dalam Pertunjukan Elektronik Penggera di Las Vegas kelmarin.


LOS ANGELES - Peminat-peminat penyanyi Lady Gaga mengerumuni gerai kamera Polaroid dalam Pertunjukan Elektronik Pengguna di Las Vegas kelmarin.

Para peminat itu mahu melihat beberapa barangan terbaru keluaran Polaroid yang dihasilkan menerusi cita rasa penyanyi tersebut.

Antara barang yang dipamerkan Lady Gaga yang terkenal dengan lagu Bad Romance itu ialah alat pencetak gambar mudah alih, sepasang cermin mata berkamera dan kamera Polaroid yang boleh mengeluarkan gambar dengan segera.

Penyanyi yang gemar berpakaian pelik itu telah dilantik menjadi pengarah kreatif untuk gajet Polaroid. - Agensi

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan