Jumaat, 21 September 2012

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Liu rela kaki dipotong

Posted: 20 Sep 2012 09:52 AM PDT

JIANGXI: Seorang wanita yang kaki kanannya membengkak sehingga saiz kaki seekor gajah, menimbang untuk memotongnya kerana tidak mampu menjalani rawatan perubatan.

Liu Sau dipercayai menghadapi masalah limfa yang menyebabkan kakinya membengkak sebesar itu.

Kaki kanannya mula membesar lima tahun lalu selepas melahirkan anak sulungnya. Kakinya itu kini lebih besar daripada pinggang anak bongsunya.

Ibu dua anak itu yang berasal dari sebuah kampung di wilayah Jiangxi, timur China, tidak boleh bekerja.


Dia terpaksa bergantung kepada suaminya, Yang Yifa untuk bekerja di ladang dan melakukan tugas rumah walaupun si suami menghidap batuk kering yang teruk.


Meskipun keadaan Liu boleh dirawat, ia dijangka akan berulang. Dia kini merancang mengambil langkah drastik dengan memotong kakinya itu.

"Mengekalkan kaki ini adalah pilihan terbaik tetapi kami tidak ada pilihan lain," katanya.

Yang pula berkata: "Kami berharap ada hospital yang boleh memotong kaki isteri saya secara percuma." - TS

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/21


Shakira mengaku hamil anak Gerard Pique

Posted: 20 Sep 2012 09:50 AM PDT

BARCELONA: Penyanyi, Shakira, semalam mengessahkan dia hamil.

Penyanyi yang berasal dari Colombia itu memberitahu peminatnya, dia menanti kelahiran anak pertamanya dengan bintang bola sepak Sepanyol, Gerard Pique yang 10 tahun lebih muda daripadanya.

Shakira, 35, yang menulis dalam blognya berkata, dia membatalkan semua temu janji minggu depan, termasuk kemunculannya di Festival Muzik iHeartRadio di Las Vegas.

"Seperti yang sebahagian anda tahu, Gerard dan saya tidak sabar menanti ketibaan anak pertama kami!


"Ketika ini, kami mengambil keputusan untuk memberi tumpuan kepada saat unik dalam kehidupan kami ini dan menangguhkan semua akitiviti promosi selama beberapa hari.


"Ini bermakna, saya tidak akan hadir di Festival Muzik iHeartRadio Music Festival.

"Tetapi saya pasti, festival itu akan berjalan baik di Las Vegas hujung minggu ini dan saya akan mengikuti segala yang berlaku di sana," katanya.

Bintang She Wolf itu berpacaran dengan pemain Barcelona berkenaan sejak dua tahun lalu. Shakira secara rasmi mengumumkan mengenai hubungan mereka tahun lalu apabila memuatnaikkan gambar Pique dalam laman Twitternya.

"Saya kenalkan buah hati saya kepada anda," tulisnya dalam laman itu.

Sebelum bersama pemain bola sepak itu, Shakira bercinta dengan Antonio de la Rue, anak bekas Presiden Argentina selama 11 tahun. - DM

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/21


Tiada ulasan:

Catat Ulasan