Isnin, 6 Jun 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Penunjuk perasaan rai Presiden Yemen cedera

Posted:

Penunjuk perasaan rai Presiden Yemen cedera

Penunjuk perasaan rai Presiden Yemen cedera


SEJUMLAH penduduk meraikan kegembiraan di bandar Taez semalam selepas Presiden Yemen, Ali Abdullah Salleh dirawat di sebuah hospital di Riyadh, Arab Saudi kerana cedera terkena serpihan kayu akibat bedilan roket.


SANAA, Yemen – Sejumlah penunjuk perasaan semalam menari, menyanyi lagu dan menyembelih lembu setelah Presiden Yemen, Ali Abdullah Salleh dihantar ke Arab Saudi untuk menerima rawatan selepas cedera dalam serangan roket di pekarangan istananya.

Ali dirawat di sebuah hospital tentera di Riyadh dan menjalani satu pembedahan yang berjaya di dadanya untuk mengeluarkan serpihan kayu akibat bedilan roket di sebuah masjid di pekarangan istananya pada Jumaat lalu.

Naib Presiden, Abed Rabbo Mansour Hadi kini menjadi pemangku presiden semasa ketiadaan Ali yang dirawat di Riyadh.

Timbalan Menteri Penerangan, Abde al-Janadi berkata, presiden itu akan pulang ke Yemen dan menyambung semula tugasnya selepas dia menjalani rawatan perubatan.

"Ali akan pulang semula. Dia berada dalam keadaan kesihatan yang baik dan dia mungkin akan menyerahkan kuasa tetapi ia perlu dilakukan mengikut perlembagaan," katanya.

Menurutnya, rampasan kuasa gagal dilakukan oleh kumpulan kabilah yang menentang pemerintahannya.

Bagaimanapun, di jalan-jalan raya di sini, para penunjuk perasaan bergembira kerana mengenggap Ali akan berada di luar Yemen buat selama-lamanya selepas hampir 33 tahun memerintah.

Ketiadaan Ali di Yemen mencetuskan kebimbangan bahawa perebutan kuasa bakal berlaku di antara kabilah yang setia kepadanya dan yang taat kepada tentera.

Pergolakan di Yemen berlaku sejak empat bulan lalu selepas rakyat bangkit menuntut Ali meletakkan jawatan.

Ali menegaskan dia akan meletakkan jawatan hanya jika kalah dalam pilihan raya sebelum bersetuju untuk berundur mengikut perlembagaan.

Bagaimanapun, sehingga kini Ali masih belum meletakkan jawatan seperti yang dijanjikannya. – Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Ryan Giggs ada skandal dengan adik ipar

Posted:

Ryan Giggs ada skandal dengan adik ipar

Ryan Giggs ada skandal dengan adik ipar


RYAN GIGGS dan isterinya, Stacey.


LONDON - Pemain kelab bola sepak Manchester United (MU), Ryan Giggs yang sudah berkahwin dan mempunyai dua anak didakwa terlibat dengan satu lagi skandal selepas hubungan sulitnya dengan seorang model terkenal terbongkar.

Menurut akhbar News of the World semalam, skandal terbaharu itu melibatkan hubungan sulitnya selama lapan tahun dengan adik iparnya sendiri.

Adik ipar Giggs, Natasha pernah bersama dengan Giggs pada waktu malam pada 9 April lalu.

Menurut laporan akhbar tersebut, pemain bola sepak bertaraf jutawan itu menemui Natasha semasa isterinya, Stacey hamil.

Giggs, 37, mula berkenalan dengan adik iparnya yang ketika itu masih bujang pada 2003 di kelab malam Super Lounge, Manchester semasa berumur 20 tahun.

Natasha kemudian menemui adik Giggs, Rhodri yang kemudian berkahwin dengannya.

Rhodri kemudian melamar Natasha pada 2005 dan hamil lewat tahun yang sama namun dia didakwa pernah meniduri Giggs semasa satu kejohanan golf pada Jun 2006.

Pendedahan itu dibuat oleh seorang rakan Natasha yang menyatakan adik ipar Giggs itu seperti terpukau dengan bintang bola sepak tersebut.

Menurut laporan akhbar itu, adik ipar Giggs berusaha untuk menamatkan hubungan tersebut tetapi gagal.

Rakan Natasha itu menyatakan, Giggs tidak pernah menyatakan perasaan cinta kepada adik iparnya itu dan hubungan berkenaan disebabkan seks.

Pada bulan lalu, hubungan sulit Giggs selama enam bulan dengan seorang personaliti televisyen yang juga model terkenal, Imogen Thomas didedahkan media.

Pendedahan terbaharu itu telah menyebabkan Imogen berasa amat kecewa, kata salah seorang rakannya. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Paris marah selepas ditanya soalan

Posted:

Paris marah selepas ditanya soalan

Paris marah selepas ditanya soalan


HOS program The Views, Barbara Walters (kiri) bertanya soalan kepada Paris Hilton pada Rabu lalu mengenai program realiti televisyennya, The World According To Paris terbitan stesen televisyen ABC.


NEW YORK - Selebriti terkenal, Paris Hilton menjerit di belakang pentas selepas dia ditanya soalan yang mengaibkan dirinya dalam satu program bual bicara, lapor sebuah akhbar semalam.

Dalam program bual bicara The View, hos Barbara Walters bertanya kepada Paris berhubung kerja-kerja kebajikan yang dilakukannya pada Rabu lalu.

Walters mengemukakan soalan itu selepas Paris menceritakan mengenai kerja-kerja komuniti yang dilakukannya selama 200 jam.

Paris menyatakan dia mahu membantu banduan wanita dan melakukan banyak kerja-kerja kebajikan.

Pengacara itu kemudian mencelah dengan mengeluarkan suara dengan nada yang tinggi bagi bertanya kenapa dia tidak menunjukkan sebarang kerja-kerja kebajikan di dalam program realitinya yang berjudul The World According To Paris.

Dalam program realiti televisyen itu, kehidupan seharian Paris didedahkan termasuk cara dia bersosial, membeli-belah dan merungut kerana terpaksa bangun awal pagi untuk melakukan kerja-kerja komuniti atas arahan mahkamah kerana melanggar larangan memandu semasa lesennya sedang digantung.

"Kenapa tidak menunjukkan segmen itu (kerja-kerja kebajikan yang dilakukan Paris) mengenai diri anda, jika betul-betul ia wujud?" soal Walters kepada Paris.

Paris kemudian menjerit ke arah penerbit program itu selepas temu ramah tersebut berakhir.

Dia muncul bersama ibunya, Kathy dalam program bual bicara tersebut bagi mempromosikan program realiti televisyen itu.

Paris dan bapanya, Rick juga berbalah dengan penerbit program tersebut berhubung soalan temu ramah itu.

Jurucakap program bual bicara itu mengesahkan berlaku pergaduhan melibatkan Paris. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan