Rabu, 20 Mac 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Lindsay 'dikurung' 90 hari di pusat pemulihan

Posted:

Los Angeles: Aktres bermasalah, Lindsay Lohan semalam mengelak hukuman penjara, sebaliknya dikenakan hukuman menjalani pemulihan selama 90 hari di sebuah pusat terkurung.

Hukuman itu adalah sebahagian daripada persetujuan rayuan yang diputuskan ketika perbicaraannya berkait dengan kes menipu polis hendak dimulakan.


Selebriti berusia 26 tahun itu yang tiba di mahkamah sejam lewat, juga diletakkan di bawah perhatian mahkamah selama dua tahun selepas merayu tidak akan mencabar tuduhan berkait dengan kemalangan kereta di Santa Monica pada Jun 2012.

"Di pusat pemulihan itu, anda tidak dibenarkan keluar. Anda perlu menghabiskan masa dengan menjalani program di pusat itu selama 90 hari sehingga tamat," kata Hakim Mahkamah Los Angeles, James Dabney.


Masalah perundangan terbaru Lindsay itu berkait dengan kemalangan Jun lalu apabila kereta Porsche yang dipandunya melanggar sebuah trak.


Lohan mulanya mendakwa bukan dia yang memandu kenderaan itu.

Foto

LINDSAY di mahkamah, semalam.

Bagaimanapun, siasatan dijalankan menunjukkan Lindsay yang memandu kereta berkenaan.


Pelakon itu dituduh menghalang polis menjalankan siasatan, memberi kenyataan palsu dan memandu secara cuai.

Tuduhan itu bermakna dia melanggar syarat pengawasan yang dikenakan ke atasnya selepas dia didapati bersalah mencuri rantai pada 2011. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/20

Payudara terkoyak

Posted:

London: Walaupun menghabiskan wang sehingga £4,000 (RM18,888) untuk mencantikkan payudaranya, seorang wanita terpaksa berdepan dengan realiti menakutkan.

Bagi Lauren Yardley, 25, ia memang pengalaman amat pahit apabila payudaranya tiba-tiba terkoyak dan menyebabkan implan yang dimasukkan ke situ terkeluar. Kata Lauren, pada awalnya dia mendapatkan khidmat pakar untuk membesarkan payudara daripada saiz A kepada DD.


"Saya malu kerana dada saya seperti budak lelaki," katanya.

Dua bulan selepas memperoleh saiz yang diidamkan, Lauren menyedari ada sesuatu yang tidak kena apabila payudara kanannya lebih besar berbanding kiri.


Katanya, payudara itu juga lebih keras daripada sepatutnya.


Keadaan itu, katanya, menyebabkan Lauren berasa tidak selesa.

"Apabila dirujuk kepada doktor, saya diberitahu implan berkenaan tidak diterima badan dan pembedahan semula terpaksa dilakukan," katanya.


Walaupun baru dua bulan, tisu di sekitar implan itu mengetat dan menolaknya ke luar melalui kesan jahitan di bahagian bawah payudara Lauren. Selepas diperiksa, doktor berkata, implan itu tidak boleh dimasukkan semula kerana tubuh Lauren perlukan masa untuk sembuh.

Justeru, Lauren terpaksa hidup dengan payudaranya tidak seimbang selama enam bulan. Disebabkan malu, Lauren - berasal dari Coventry - menggunakan potongan daging ayam untuk dimasukkan ke colinya bagi menyeimbangkan payudara berkenaan sementara menunggu waktu dibedah semula. Hasil pengalaman pahit dan menyakitkan itu, Lauren menasihati wanita lain supaya lebih berhati-hati.


"Saya sendiri tak percaya apabila implan itu mula keluar sedikit demi sedikit dari payudara," katanya. Ketika diperiksa, doktor sendiri mengakui tidak pernah melihat insiden itu berlaku.


Bagaimanapun, Lauren bersyukur kerana keadaan masih boleh diselamatkan.


"Perkara paling menakutkan ialah apabila saya hanya mempunyai satu payudara selama tujuh bulan," katanya. - The Sun

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/20

Tiada ulasan:

Catat Ulasan