Selasa, 29 Januari 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Seperti digilis lori

Posted:

Gara-gara bermain bola salji, seorang pelajar tarian kini terpaksa menggunakan kerusi roda dan berhenti satu atau dua tahun daripada menari.

Nasib tidak baik menimpanya apabila pelvisnya patah selepas dirempuh bola salji gergasi yang menyebabkan dia tersepit pada tembok.


Nicole Wignall, 16, menghabiskan masa hampir empat jam bersama tujuh rakan lain untuk membuat bola salji selebar lebih satu meter dan tinggi lebih satu meter. Mereka kemudian menolaknya ke puncak sebuah bukit berhampiran kediaman mereka di Blackburn.

Tetapi, ketika Nicole berbual dengan seorang rakan di luar rumahnya, bola itu dilepaskan secara tidak sengaja.


"Saya melihatnya, tetapi tidak dapat berbuat apa-apa. Saya tidak boleh bergerak. Saya menjerit lalu terperangkap antara bola salji itu dengan tembok. Rakan saya mengalihkan bola salji itu dan mengangkat saya masuk ke rumah. "Saya sangka saya akan mati atau lumpuh," kata Nicole.


Pelvisnya patah di empat bahagian di depan dan retak di belakang. Dia dijangka terpaksa menggunakan kerusi roda selama lapan minggu sebelum boleh berjalan semula dengan menggunakan tongkat dan mengambil masa satu atau dua tahun sebelum boleh menari semula.

"Sungguh mengecewakan. Pelvis saya berkecai, patah di empat bahagian di depan dan retak di belakang. Doktor berkata, saya seolah-olah menunggang motosikal dan dirempuh oleh lori. Saya boleh lumpuh," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/29

Pakaian Jennifer Lawrence terlondeh

Posted:

Los Angeles: Tidak diragui ia adalah malam kemuncak karier lakonannya. Bagaimanapun, kegembiraan itu hampir bertukar menjadi kejadian yang memalukan bagi Jennifer Lawrence pada majlis Anugerah Screen Actors Guild, semalam.

Di depan hadirin yang terdiri daripada bintang ternama, pelakon jelita berusia 22 tahun itu hampir kehilangan pakaiannya ketika berjalan untuk menerima hadiahnya.


Dia menderita akibat menghidap pneumonia dan bersaing dengan beberapa pelakon ternama Hollywood untuk kategori Pelakon Wanita Terbaik. Bagaimanapun, Jennifer masih berani untuk memilih pakaian luar biasa untuk majlis berkenaan.

Apabila namanya diumumkan untuk mengiktiraf peranannya dalam filem Silver Linings Playbook, bencana menimpanya.


Sambil berdiri dan memeluk mereka di sekelilingnya, bintang Hunger Games itu tidak menyedari ada orang yang meletakkan kaki kerusi mereka pada gaun Christian Diornya yang mahal itu.


Aktres itu cuba berlari naik ke pentas, menyebabkan pakaiannya terlondeh, sehingga mendedahkan seluruh pahanya.

Pelakon siri Breaking Bad terkejut apabila berpaling ke belakang ketika Jennifer menyedari dia berdepan dengan masalah berhampiran meja mereka.


Rakan pelakon, Nicole Kidman dan Marion Cottilard juga terkejut dengan kejadian itu. Reaksi mereka dirakam oleh kamera, khususnya Cottilard, aktres Perancis, sehingga matanya terbeliak. -AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/29

Tiada ulasan:

Catat Ulasan