Jumaat, 8 Julai 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Stadium bola di Belanda runtuh

Posted:

Stadium bola di Belanda runtuh

Stadium bola di Belanda runtuh


BEBERAPA kakitangan perubatan melihat bumbung stadium bola sepak kelab FC Twente yang runtuh di Enschede, Belanda semalam.


ENSCHEDE - Seorang lelaki mati manakala 10 yang lain cedera akibat dihempap sebahagian bumbung sebuah stadium bola sepak yang runtuh di Belanda semalam.

Datuk Bandar Enchede, Peter den Qudsten berkata, kejadian berlaku ketika kerja-kerja pembaikan dilakukan ke atas stadium bola sepak FC Twente.

Menurutnya, secara keseluruhan seramai 14 orang cedera apabila bumbung bahagian selatan stadium berkenaan tiba-tiba runtuh dengan dua daripada mereka parah.

Mangsa yang maut dan cedera katanya, terdiri daripada pekerja binaan di lokasi kejadian.

Setakat semalam, beberapa ekor anjing pengesan dan kamera digunakan untuk mencari jika terdapat mangsa yang masih terperangkap dalam runtuhan itu.

"Punca kejadian masih disiasat," kata Qudsten.

Menurutnya, kerja pembinaan dilakukan untuk meningkatkan kapasiti stadium itu kepada 30,000 orang berbanding 24,000 orang sekarang dengan menambah barisan tempat duduk dan membina beberapa tingkat baharu. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Facebook lancar panggilan video

Posted:

Facebook lancar panggilan video

Facebook lancar panggilan video


MARK ZUCKERBERG (kiri) melihat perbualan video Facebook di ibu pejabat parti itu di Palo Alto, California kelmarin.


NEW YORK Amerika Syarikat (AS) - Pihak pengurusan Facebook kelmarin mengumumkan 750 juta penggunanya kini boleh menggunakan laman jaringan sosial berkenaan untuk membuat panggilan video.

Ciri terbaru itu menggunakan perkhidmatan telefon Internet, Skype.

Facebook juga mengubah susun atur aplikasi laman sembang itu supaya ia lebih mesra pengguna.

Bagi membuat panggilan video, para pengguna Facebook yang menggunakan komputer dilengkapi kamera web, perlu terlebih dahulu memilih rakan sembang mereka.

Selepas satu tetingkap sembang akan tertera pada skrin, para pengguna perlu mengklik ikon video kecil berwarna biru untuk menggunakan aplikasi berkenaan.

Kemunculan produk terbaru itu seiring dengan kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif Facebook, Mark Zuckerberg, 27, yang menjanjikan beberapa pelancaran baharu untuk tahun ini. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kapten MU ada 10 kekasih gelap

Posted:

Kapten MU ada 10 kekasih gelap

Kapten MU ada 10 kekasih gelap

LONDON - Seorang penari lucah, seorang model bogel dan seorang penyanyi pop merupakan sebahagian daripada 10 wanita yang menjalin hubungan sulit dengan kapten kelab bola sepak Manchester United (MU), Rio Ferdinand, lapor sebuah akhbar semalam.

Nama sekurang-kurangnya 10 wanita yang didakwa kekasih gelap Ferdinand itu didedahkan di Mahkamah Tinggi London kelmarin semasa perbicaraan kes saman ganti rugi bintang MU berkenaan terhadap sebuah akhbar mingguan tempatan kerana menyiarkan berita hubungan sulitnya dengan seorang pereka dalaman, Carly Storey.

Ferdinand, 32, yang turut mewakili pasukan England telah berkahwin dengan Rebecca Ellison pada 2007 dan mereka kini mempunyai 3 anak.

Pemain pertahanan MU itu cuma menuntut ganti rugi berjumlah £50,000 (RM240,527) terhadap akhbar berkenaan kerana melanggar hak peribadinya dengan menyiarkan laporan tersebut walaupun dia memperoleh pendapatan dianggarkan jutaan pound.

Namun, peguam defendan, Gavin Millar memberitahu mahkamah bahawa pendedahan memalukan itu perlu dibuat demi menjaga kepentingan awam dan untuk mendedahkan sikap sebenar Ferdinand yang sebelum ini dilabel pemain bersih daripada sebarang skandal.

"Dia (Ferdinand) telah mengabui mata orang awam selama beberapa tahun," kata peguam tersebut.

Antara wanita yang didakwa pernah menjalinkan hubungan dengan Ferdinand termasuk dua model Israel, Lilach Yafe dan Tslil Sela masing-masing berusia 29 dan 22 tahun, model Brazil, Tatiane Rosalino, 26, model bogel, Holly McGuire, 33, dan penari lucah berusia 22 tahun, Coralie Robinson serta pramugari syarikat Virgin, Lauren Alcorn. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan