Jumaat, 17 Jun 2011

Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Wakil rakyat AS letak jawatan

Posted:

Wakil rakyat AS letak jawatan

Wakil rakyat AS letak jawatan


GAMBAR yang disiarkan oleh laman hiburan TMZ baru-baru ini menunjukkan salah satu foto Anthony Weiner yang hanya memakai tuala.


WASHINGTON - Wakil rakyat Amerika Syarikat (AS), Anthony Weiner semalam meletakkan jawatan selepas dia berkeras enggan melakukannya setelah skandal penyiaran gambar tidak senonoh yang dihantarnya kepada beberapa wanita disiarkan media.

Weiner yang mewakili sebahagian penduduk di bandar raya New York sebelum ini didesak oleh anggota-anggota parti Demokrat yang disertainya supaya meletakkan jawatan.

Presiden AS, Barack Obama pada minggu lalu menyatakan akan meletakkan jawatan jika beliau adalah Weiner ekoran skandal tersebut.

Obama juga merupakan anggota parti Demokrat yang disertai Weiner.

Weiner sebelum ini mengaku menghantar gambar yang menunjukkan beliau memakai seluar dalam kepada seorang wanita dan berkomunikasi seks dengan beberapa wanita lain.

Beliau membuat pengakuan itu pada satu sidang akhbar baru-baru ini selepas menafikan melakukan perbuatan tersebut.

Weiner yang berusia 46 tahun mendirikan rumah tangga dengan Huma Abdein, 35, yang merupakan pembantu Setiausaha Negara AS, Hillary Clinton.

Wakil rakyat itu dikatakan membuat keputusan untuk meletakkan jawatan selepas berbincang dengan isterinya yang pulang dari lawatan ke luar negara pada Selasa lepas, lapor akhbar New York Post.

Keputusan untuk meletakkan jawatan itu juga dibuat selepas seorang bekas pelakon filem lucah, Ginger Lee pada Rabu lalu menyatakan Weiner meminta dia berbohong berhubung skandal komunikasi dengan wakil rakyat itu menerusi e-mel dan Twitter.

Pelakon lucah itu memberitahu bahawa Weiner mengambil kesempatan untuk berbual mengenai seks dengannya semasa mereka berkomunikasi. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Abu Bakar Bashir dihukum penjara 15 tahun

Posted:

Abu Bakar Bashir dihukum penjara 15 tahun

Abu Bakar Bashir dihukum penjara 15 tahun


ABU BAKAR bercakap kepada pemberita dari dalam lokap sebelum keputusan penghakiman dibacakan oleh Hakim Herri Swantoro di sebuah mahkamah di Jakarta semalam.


JAKARTA - Seorang guru agama yang dikenali sebagai pemimpin spiritual untuk para militan Indonesia, Abu Bakar Bashir semalam dijatuhkan hukuman penjara selama 15 tahun oleh seorang hakim sebuah mahkamah di sini selepas dia didapati bersalah memberi bantuan ke atas sebuah kem latihan militan di Aceh pada tahun lalu .

Kem militan itu dikesan oleh pihak berkuasa pada tahun lalu.

Pendakwah berusia 72 tahun itu menunjukkan sedikit emosi semasa hakim, Herri Swantoro membacakan keputusan penghakiman selepas perbicaraan berlangsung selama empat bulan.

"Abu Bakar dibuktikan bersalah kerana merancang dan memperdayakan orang lain untuk memberi sumbangan ke atas aktiviti pengganas... dan dia dihukum penjara 15 tahun," kata hakim berkenaan.

Abu Bakar yang memakai jubah dan ketayap yang berwarna putih, berjanji akan membuat rayuan berhubung keputusan itu.

"Ini adalah haram. Saya menolak (keputusan penghakiman) kerana ia zalim dan mengabaikan undang-undang syariah.

"Keputusan ini dibuat oleh rakan-rakan syaitan dan adalah haram buat saya untuk menerimanya," tambahnya.

Sebelum ini, percubaan untuk membawa Abu Bakar ke muka pengadilan gagal sebanyak dua kali termasuk mengaitkannya dengan aktiviti keganasan dan serangan di Bali yang menyebabkan 202 orang terbunuh pada 2002.

Kawalan keselamatan dibuat pihak berkuasa dengan melibatkan kehadiran 3,200 anggota polis dan tentera di mahkamah selepas terdapat ancaman bom menerusi khidmat pesanan ringkas dan Twitter. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Misteri helikopter Rusia angkut UFO

Posted:

Misteri helikopter Rusia angkut UFO

Misteri helikopter Rusia angkut UFO


KLIP video di laman YouTube semalam menunjukkan sebuah helikopter tentera Rusia mengangkut sebuah piring terbang.


MOSCOW - Satu klip video yang disiarkan di laman YouTube menunjukkan sebuah helikopter tentera Rusia mengangkut sebuah piring terbang, lapor laman Allnewsweb.com semalam.

Imej itu telah mencetuskan perdebatan di dalam forum-forum objek terbang tidak dikenali (UFO) di Internet.

Ada di antara komen dalam forum itu mendakwa piring terbang itu mungkin UFO yang jatuh dekat Irkutsk, Rusia pada awal tahun ini. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan