Sabtu, 9 Februari 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Bahana foto artistik

Posted:

Seorang pelajar China nyaris maut selepas dirempuh kereta api ekspres yang berkelajuan 144 kilometer sejam ketika bergaya untuk foto 'artistik' di tepi landasan kereta api.

Xiao Li, 20, meminta rakannya, Xiao Qing mengambil beberapa gambar menarik dengan rambutnya mengerbang apabila kereta api berkenaan melewatinya di Shaodong, Hunan di selatan China.


Bagaimanapun, ketika Li cuba melakukan gaya yang sesuai, dia tersandung di landasan yang berbatu itu betul-betul di laluan kereta api dan tercampak apabila kereta api melanggar bahu kanannya. Bimbang dengan keadaan yang lebih buruk, pemandu kereta api itu segera membrekkan kenderaan terbabit, tetapi Li terselamat dan hanya mengalami lebam di bahu.

Li berkata: "Saya rasa tiba-tiba dilanggar dan saya tercampak di tepi landasan. Kereta api itu berhenti dan pemandunya menyangka dia mungkin telah membunuh saya. "Saya tidak menyedari saya hampir dirempuh. Bahu saya benar-benar lebam tetapi saya bertuah kerana masih hidup.


"Mungkin lain kali kami akan mengambil gambar di tempat yang tertutup," katanya. Jurucakap polis berkata: "Menceroboh masuk ke kawasan landasan adalah dilarang dan Li sudah pun mendapat pelajaran daripadanya." - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/09

Budak 12 tahun lahirkan kembar

Posted:

Buenos Aires: Seorang murid perempuan yang hamil pada usia 11 tahun kini menjadi ibu selepas melahirkan bayi kembar lelaki.

Kanak-kanak itu melahirkan anak hanya sebulan selepas menyambut hari jadinya yang ke-12.


Berita kelahiran itu tersiar sehari selepas kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun di Mexico melahirkan anak perempuan pada 27 Januari lalu, hari sama kembar lelaki itu dilahirkan di Argentina.

Seorang guru di sekolah tempat kanak-kanak itu bersekolah adalah individu pertama yang menyedari bahawa dia sedang hamil sebelum mengambil keputusan untuk memaklumkan kepada ibu kanak-kanak terbabit mengenai kecurigaannya.


Polis di bandar Chilecito, 650 batu di barat laut Buenos Aires berkata, mereka menganggap kes itu sebagai penderaan kanak-kanak dan menyoal siasat dua remaja berusia 16 dan 20 tahun. Bayi kembar itu dilahirkan lima minggu lebih awal melalui pembedahan Caesarean dan masing-masing berat 1.6 kilogram.


Pihak berkuasa berkata, kakak kanak-kanak itu yang berusia 14 tahun turut melahirkan anak tiga bulan lalu. Penduduk tempatan juga mengadakan kutipan dana khas untuk membantu bapa kepada dua kanak-kanak itu bagi membantunya untuk membesarkan bayi terbabit.

Sementara itu, di Mexico polis memburu remaja berusia 17 tahun yang menjadi bapa kepada seorang bayi perempuan selepas dia meninggalkan rumah untuk mencari kerja.


Maklumat lanjut mengenai kehidupan ibu baru itu didedahkan, kelmarin apabila ibu dan anaknya dibenarkan meninggalkan hospital di Jalisco. Kanak-kanak yang dikenali sebagai Dafne itu baru berusia lapan tahun ketika dia hamil. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan