Khamis, 11 Julai 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Tak bersalah makan orang

Posted: 10 Jul 2013 02:46 PM PDT

Florida: Seorang lelaki berusia 35 tahun yang dituduh membunuh dan kemudian memakan sebahagian mayat lelaki gelandangan di Connecticut didapati tidak bersalah atas tuduhan tidak siuman.

Tyree Lincoln Smith dari Bridgeport bagaimanapun akan menghabiskan seluruh hidupnya terkurung, di pusat rawatan jiwa, bukan di penjara.


Panel tiga hakim mendapati pendakwa raya berjaya membuktikan Smith membunuh mangsa, Angel Gonzales tetapi pada mangsa sama, pihak pembela juga membuktikan tertuduh tidak bersalah kerana tidak siuman.

Keputusan itu disambut gembira oleh anggota keluarga mangsa.


"Keadilan sudah terlaksana. Saya tidak kira di mana dia ditahan asalkan dia dikurung selama-lamanya," kata Talitha Frazier, adik ipar Gonzales.


Smith ditangkap tahun lalu dan dituduh membunuh lelaki gelandangan yang mayatnya ditemui di tingkat tiga sebuah bangunan tinggal di bandar itu, 39 hari selepas dibunuh.

Foto

SMITH (kanan) bersama peguamnya di mahkamah, semalam.

Polis berkata, Smith berlumuran darah apabila memberitahu sepupunya, Nicole Rabb mengenai pembunuhan itu selepas terasa inginkan darah kerana merasa muak setelah makan steak aneh.


Dia menceritakan bagaimana dia membunuh Gonzalez dengan kapak dan menghancurkan muka serta kepala mangsa.

Smith kemudian memberitahu Nicole, dia memakan satu mata mangsa yang didakwanya rasa seperti kerang sebelum makan sebahagian otak mangsa di kawasan tanah perkuburan berhampiran.


"Smith memberitahu sepupunya bahawa kepala Gonzalez hancur sehinggakan dia boleh mengambil mata dan otak mangsa dengan mudah," menurut dokumen mahkamah. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/11

Kisah jual dara RM248,000 palsu belaka

Posted: 10 Jul 2013 02:43 PM PDT

New York: Seorang wanita yang menjadi sensasi di Internet apabila melelong keperawanannya dengan harga AS$78,000 (RM248,095) tashun lalu kini berkata, dia diperdaya dan dieksploitasi.

Catarina Migliorini, 21, dari Brazil juga memberitahu, dia masih dara.


Dia memberitahu akhbar The Huffington Post bahawa lelongan di Internet yang mendapat perhatian ramai pada Oktober lalu itu yang dianjur penerbit filem Justin Sisely sebenarnya gagal.

"Saya berasa menjadi mangsa...saya diperdaya oleh Justin Sisely.


"Saya percaya dia cuba menipu saya dan yang lain," katanya.


Jutawan Jepun berusia 53 tahun yang mengenal pasti dirinya di Internet sebagai "Natsu" memenangi bidaan untuk membeli perawan Catarina. Tetapi apabila Catarina berada di sebuah restoran di Sydney, Australia untuk menemui Natsu, dia mendapati lelaki itu tidak sama dengan keterangan yang diberikan Sisely kepadanya. Mereka juga tidak melakukan seks.

Malah, Catarina berkata, dia ke Sydney dengan perbelanjaan sendiri.


Catarina kini percaya "Natsu" tidak wujud. Dia tidak pernah melakukan seks dengan lelaki itu dan dengan bangga mengatakan dia masih perawan. - AP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/11

Tiada ulasan:

Catat Ulasan