Sabtu, 22 Jun 2013

Utusan Online - Luar Negara

Utusan Online - Luar Negara


Ambulans rosak, Mandela terpaksa dipindahkan

Posted: 22 Jun 2013 09:13 AM PDT

JOHANNESBURG 23 Jun - Ambulan yang membawa Nelson Mandela mengalami kerosakan di tengah jalan memaksa bekas Presiden Afrika Selatan itu dipindahkan ke ambulans lain.

Jurucakap bekas presiden itu mengesahkan kenderaan berkenaan mempunyai masalah enjin dan bekas pemimpin yang berusia 94 tahun itu terpaksa menunggu hampir 40 minit dalam kesejukan sementara menanti ketibaan ambulans lain.

Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan dihadapi Mandela kerana beliau sentiasa diawasi oleh jururawat yang bertanggungjawab menjaganya. - Agensi

20 maut militan serang pusat pemeriksaan polis

Posted: 22 Jun 2013 09:09 AM PDT

KUNDUZ, Afghanistan 23 Jun - Seramai 18 militan Taliban dan dua anggota polis terbunuh apabila pemberontak melancarkan serangan di pusat pemeriksaan polis di utara Afghanistan, semalam.

Menurut jurucakap polis wilayah Kunduz, Sayed Sarwar Hosseini, militan Taliban itu menyerang polis di pusat pemeriksaan di daerah Qala-e-Zal kira-kira jam 12.30 tetapi berdepan dengan rintangan di mana 18 penyerang terbunuh dan 11 lagi cedera.

Katanya lagi, serangan itu menyebabkan dua anggota polis tempatan, tiga komander Taliban dan seorang polis asing terbunuh. - DPA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan