Ahad, 3 Mac 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Sorok banduan dalam beg

Posted:

Caracas: Pihak berkuasa penjara kini melarang semua pelawat daripada membawa beg pakaian ke premis itu selepas pengawal nyaris diperdaya melalui percubaan banduan melarikan diri, lapor media semalam.

Baru-baru ini, seorang pembunuh, Gavinson Garcia, masuk ke sebuah beg pakaian dibawa teman wanitanya, Susana Blanco, dalam cubaannya memboloskan diri dari Penjara Yare II.


Bagaimanapun, rancangan itu terbongkar apabila pengawal melihat Susana, 22, bersusah-payah menarik beg pakaian berkenaan ketika melepasi pintu penjara.

Apabila beg berkenaan diperiksa, pengawal penjara menemui Garcia yang cuma bersinglet dan berseluar pendek berkerekot di dalamnya.


Akhbar El Nuevo Herald melaporkan, Garcia meletakkan kepalanya di antara kedua-dua lututnya.


Sumber berkata, Susana dibayar kira-kira RM3,500 untuk membantu Garcia melarikan diri.

Foto

PENGAWAL penjara menemui Garcia dalam sebuah beg pakaian hitam dibawa teman wanitanya ketika cuba memboliskan diri dari penjara.

"Kami percaya Garcia juga mungkin memberi wang kepada banduan lain untuk bersekongkol dengannya," katanya.


Sumber itu berkata, Garcia mungkin tersilap kerana menyangka pihak berkuasa penjara hanya menjalankan pemeriksaan ke atasnya ketika dia masuk ke situ.

"Barangkali dia tak menjangkakan kami turut memeriksanya ketika dia cuba keluar dari sini," katanya. Keadaan fizikal Garcia yang agak kecil dengan tinggi kira-kira 1.6 meter memudahkan dia dimuatkan di dalam beg berkenaan. - Daily Mail

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/03

Sekolah rampas 68 sampel air mani

Posted:

New York: Sebuah sekolah seni merampas 68 bekas berisi air mani seorang penuntutnya sebelum ia sempat dijadikan bahan pameran.

Menurut sumber, bahan itu ditemui dalam sebuah peti sejuk dan tindakan diambil kerana ia dianggap membawa risiko kesihatan serta keselamatan.


Pameran Take This Sperm And Be Free of Me itu membabitkan 68 bekas mengandungi air mani Marc Bradley Johnson dan ia ditawarkan kepada pengunjung untuk dibawa pulang.

Ia diadakan di Galeri Seni Visual Manhattan. Menurut Johnson, 23, bekas itu mewakili 'penciptaan, keibubapaan, keinginan, kejantanan, fantasi serta realiti', tetapi pihak sekolah berpendapat air mani berkenaan tidak lebih daripada sekadar 'bahan buangan biologi berbahaya.' Kata Johnson, dia mengambil langkah berjaga-jaga sebelum mempamerkan 'hasil seni' berkenaan. -DM

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/03

Tiada ulasan:

Catat Ulasan