Sabtu, 12 November 2011

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Kerja keras Shakira diiktiraf

Posted: 11 Nov 2011 09:03 AM PST

LAS VEGAS: Pinggulnya memang tidak pernah berbohong, begitu juga dengan jualan albumnya yang tinggi.

Bintang pop antarabangsa Shakira telah diberi penghormatan sebagai Artis Terbaik Penyanyi Latin 2011 di Las Vegas, semalam.

Penyanyi yang berusia 34 tahun yang berasal dari Colombia diberi penghormatan itu di majlis makan malam yang dihadiri oleh bintang ternama penyanyi Latin termasuk penyanyi dari Venezuela yang terkenal, Franco De Vita, penyanyi rock Mexico, Alejandra Guzman dan lagenda salsa, Gilberto Santa Rosa.

Album Shakira dalam bahasa Sepanyol dan Inggeris telah terjual sebanyak 60 juta dan merupakan artis termuda yang menerima anugerah itu.


Penyanyi Latin yang pernah menerima anugerah itu termasuk Carlos Santana, Gloria Estefan dan Ricky Martin.


Sebelum itu Shakira berjalan di karpet merah dengan memakai gaun potongan greek, manakala rambut panjang berwarna perangnya ditocang.

"Ini adalah hari yang paling penting dalam hidup saya," katanya.
"Saya rasa gembira, rasa dihormati dan juga rasa rendah diri dengan anugerah ini."

Majlis anugerah itu adalah kemuncak penghormatan yang di berikan untuk Shakira. Beberapa hari lalu dia mendapat bintangnya sendiri di 'Hollywood Walk of Fame' di Los Angeles.

Penyanyi lagu 'Hip Don't Lie' ini juga dicalonkan untuk tiga anugerah, termasuk album terbaik di Anugerah Grammy Latin ke 12 di Las Vegas.

Full content generated by Get Full RSS.

Bapa Jodie Foster hadapi tuduhan menipu

Posted: 11 Nov 2011 09:01 AM PST

LOS ANGELES: Bapa kepada aktres terkenal Jodie Foster mungkin terpaksa berhadapan dengan penjara 20 tahun atas kesalahan penipuan hartanah kerana dikatakan menggunakan hubungan dengan pelakon terkenal itu untuk menipu wang pelanggan, kata pendakwaraya, semalam.

Lucius Fisher Foster III, 89 tahun didakwa dengan 17 tuduhan larseni (mencuri) dan tujuh tuduhan membuat kontrak tanpa lesen selepas dikatakan menipu pelabur kira-kira AS$100,000 (RM320,000) kata timbalan pendakwaraya Don Cocek.

Foster yang memutuskan hubungan dengan anak perempuannya menawar untuk membina 20 rumah di Lembah San Fernando di utara Los Angeles selepas menghubungi mereka melalui laman web hartanahnya atau yang disyorkan oleh ejen hartanah lain.

"Dia memberitahu sekurang-kurangnya separuh daripada mangsa itu yang dia adalah ayah kepada Jodie untuk mendapatkan kepercayaan mereka," kata Cocek.


Setiap mangsa dikatakan telah memberi wang deposit sebanyak AS$5,000 (RM15,700) kepada Foster dan menerima kontrak untuk rumah mereka dibina, "tetapi tiada satu rumah pun yang telah dibina", kata pendakwaraya.


Tarikh perbicaraan ditetapkan pada 17 November ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan