Ahad, 21 Julai 2013

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Kepala keluar cermin depan

Posted: 20 Jul 2013 11:53 AM PDT

Beijing: Seorang wanita China terselamat dalam satu kemalangan ngeri yang menyaksikan kepalanya terhempas pada cermin depan kenderaan yang dinaiki dan tersepit di dalam lubang.

Wanita yang namanya tidak didedahkan itu adalah penumpang kenderaan terbabit apabila ia merempuh belakang sebuah trak di wilayah Guanxi, selatan China.


Rempuhan itu menyebabkan wanita yang tidak memakai tali pinggang keledar ketika kejadian, tercampak ke depan dan kepalanya terhantuk pada cermin. Hantukan yang kuat itu menyebabkan cermin itu pecah dan kepalanya tersepit dalam lubang terbabit.

Anggota penyelamat terpaksa mengeluarkan pemandu kereta itu yang pengsan terlebih dulu sebelum dapat menyelamatkan wanita berkenaan.


Mereka mengambil masa yang agak lama untuk memembesarkan lubang di sekitar tengkuk mangsa sebelum dia boleh dikeluarkan dengan selamat.


Dengan berlumur darah serta kelihatan pening, wanita itu diusung oleh pasukan perubatan untuk dihantar ke hospital berhampiran.

Foto

ANGGOTA penyelamat mengeluarkan pemandu kenderaan yang pengsan sebelum menyelamatkan wanita berkenaan.

Foto

PASUKAN penyelamat mengambil masa untuk mengeluarkan mangsa.

Kecederaan yang dialami wanita itu dan juga teman lelakinya yang memandu kenderaan itu dikatakan tidak mengancam nyawa mereka. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/21

Kanye West bergaduh dengan paparazzi

Posted: 20 Jul 2013 11:49 AM PDT

Los Angeles: Polis menyiasat kekecohan berlaku di antara penyanyi rap Kanye West dengan jurufoto di Lapangan Terbang Los Angeles yang menjadi tumpuan paparazzi merakamkan gambar selebriti.

Sejumlah saksi ditemubual mengenai kejadian tengah hari kelmarin bagi mengumpul maklumat secukupnya.


Rakaman video dimuat naik laman sesawang TMZ menunjukkan West dikerumuni jurugambar ketika cuba masuk ke sebuah kereta mewah di lapangan terbang berkenaan. Ketika lampu kamera menyinari mukanya, West menuduh jurugambar cuba melakukan provokasi.

Dia kemudian cuba merampas kamera paparazzi berkenaan. West pernah terbabit dalam perselisihan faham dan bertengkar dengan jurugambar di lapangan terbang sama sebelum ini. - AP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/21

Tiada ulasan:

Catat Ulasan