Selasa, 19 April 2011

Harian Metro: Global

Harian Metro: Global


Pasar tiga produk baru

Posted: 18 Apr 2011 10:54 AM PDT

PENGELUAR produk kesihatan berasaskan air daripada terapi aura, Worldwellness Network Sdn Bhd (WWN) terus komited menawarkan produk berkualiti kepada pengguna bagi kesihatan dalaman dan luaran apabila melancarkan hasil kajian dan penyelidikan (R&D) selama dua tahun di pasaran negara ini.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Najmie Noordin berkata terdapat tiga rangkaian produk diperkenalkan tahun ini iaitu Super RxLite, RxYoung dan RxYoung Am.Pm Therapie.


Katanya, syarikat memperuntukkan lebih RM500,000 bagi mengeluarkan produk baru itu termasuk kos R&D, pengilangan dan sumber mentah yang mengambil masa dua tahun sebelum dilancarkan.

"Ketiga-tiga produk ini menggunakan bahan yang membantu pengguna mendapatkan kesan terbaik tanpa memberi kesan sampingan berbahaya, malah formulasi yang kami buat juga sudah diuji berkali-kali bagi memastikan ia adalah paling berkualiti untuk orang ramai.


"Selain itu, produk antipenuaan kami iaitu RxYoung bukan saja boleh digunakan untuk mereka yang berusia, tetapi seawal umur 18 tahun ke atas kerana ia turut bertindak meningkatkan perlindungan sel dari radikal bebas serta menghidupkan semula dan merawat sel yang rosak menerusi formulasi unik dengan gabungan lima bahan ajaib," katanya.


Beliau berkata demikian pada majlis pelancaran Super RxLite, RxYoung dan RxYoung Am.Pm Therapie di Petaling Jaya. Hadir sama, pengasasnya, Datuk Dr Noordin Darus.

Najmie berkata, menerusi pengenalan produk baru, syarikat menyasarkan jualan kira-kira 2,000 kotak sebulan bagi Super RxLite dan RxYoung manakala 1,000 bagi RxYoung Am.Pm Therapie.


Katanya, setakat ini terdapat lebih 70,000 ahli menyertai rangkaian perniagaan EEN dan lebih 200,000 pengguna sudah mendapat faedah daripadanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Amerika dilanda ribut: 45 maut

Posted: 18 Apr 2011 10:53 AM PDT

RALEIGH (Carolina Utara): Angin taufan terburuk dalam tempoh beberapa dekad melanda sebahagian Amerika Syarikat, semalam, menyebabkan 45 orang maut dan merosakkan bangunan serta harta benda lain.

Bencana itu bermula pada petang Khamis (waktu tempatan) di Oklahoma apabila angin puting beliung raksasa hampir memusnahkan seluruh bandar Tushka yang dihuni 350 orang.


Hampir semua kediaman dan kedai di bandar itu musnah, manakala dua penduduk warga emas terbunuh.

Sehari kemudian kekuatan angin meningkat dan mencetuskan beratus-ratus taufan yang melanda Arkansas, Mississippi, Alabama dan Carolina Utara, sebelum menuju Virginia pada malam Sabtu.


Jurucakap Agensi Pengurusan Darurat Persekutuan, Patty McQuillan, berkata bencana taufan itu adalah terburuk sejak 1984 .


"Saya masing ingat kejadian itu dan saya yakin taufan ini lebih hebat daripada bencana berkenaan," katanya.

Pada 1984, taufan terburuk dalam tempoh lebih satu abad memusnahkan Georgia, Carolina Utara dan Selatan, serta Virginia, serta mengorbankan 57 orang serta lebih 1,000 cedera.


Raleigh menjadi bandar paling teruk terjejas apabila 23 orang terbunuh.

Di Alabama, seorang ibu dan dua anaknya yang berlindung dalam rumah bergerak adalah antara tujuh korban.


Mereka tercampak kira-kira 150 meter dari kediaman itu.


Tujuh lagi korban dicatatkan di Arkansas, lima di Virginia dan seorang di Mississippi.


Datuk Bandar Carolina Utara, Beverly Perdue, berkata dia tidak pernah melihat kemusnahan sebegitu sepanjang hidupnya.


Dia juga mengisytiharkan darurat bagi memudahkan bantuan diterima. - AFP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan